Stichting-AED houdt weer rommelmarkt

Rotary helpt met oefenmateriaal

donatie rotary

Evenementen

27 april 2017 ( koningsdag ) inleveren spullen op het plein voor de rommelmarkt ).

6-7 juni 2017 rommelmarkt in Cafe restaurant de Maaier  terpstraat 1 in Wieringerwerf.

25 november 2017 Winterfair in de Zuidezeehal Dr Tamsmalaan 1 Wieringerwerf .

Wilt u ook een plaatsje op de winterfair? Dan kunt u zich opgeven via deze site

34 AED-gediplomeerden in een klap !

Reanimeren is cruciaal in buitengebied

Mensen die in Wieringerwerf in de buurt van de Ooster of Noorderkwelweg ( buitengebied) gereanimeerd moeten worden , lopen voortaan beduidend minder risico.
In totaal  34  bewoners aan deze kilometerslange wegen zijn sinds gisteravond ( 21 juli ) gediplomeerd in het gebruik van defibrillators ( AED- apparaten ) en reanimatie !

DSC01813

Initiatiefneemster en instructeur van de Stichting AED Wieringen/Wieringermeer  Edith van de Bovenkamp reikte de geslaagden bij loon en aannemersbedrijf  J. van Bodegom en ZN.BV certificaten uit.

De overlevingskans is een stuk minder wanneer je buiten het dorp woont.
Er mogen hier dan twee AED-kasten hangen , als mensen niet weten hoe je deze moet bedienen , heb je daar niks aan .

Wilt u ook een cursus volgen , neem dan contact op met Edith van de Bovenkamp : edithvandebovenkamp@gmail.com

Of geef je op via deze website !

Verder wordt er ook training gegeven in kinder en baby reanimatie !

Stichting AED Wieringen/Wieringermeer draagt AED apparaten over aan gemeente Hollands Kroon.

In goed overleg met de gemeente Hollands Kroon heeft de stichting AED Wieringen/Wieringermeer besloten  de 40 AED apparaten die behoren bij het dekkend netwerk van gemeente Hollands Kroon , door middel van een schenking  in eigendom  over te dragen aan de gemeente Hollands Kroon.  Sinds enige tijd wordt het beheer en het onderhoud van deze apparaten al  gedaan door de Stichting AED Hollands Kroon.

Vanaf de oprichting in 2007 heeft de Stichting Aed Wieringen/Wieringermeer zich als pionier op dit gebied  ingezet voor de realisering van een veilig en betrouwbaar AED systeem.  De stichting is ontstaan doordat de ambulances regelmatig hun aanrijtijden in de regio overschreden en bij hartproblemen  eerste hulp binnen 6 minuten noodzakelijk is. Het AED systeem ondersteunt zo  de eerste harthulp  om de overlevingskans van een slachtoffer zo groot mogelijk te maken tot de ambulance het overneemt.

Met veel energie en enthousiasme is het de stichting, bestaande uit alleen maar vrijwilligers, steeds gelukt door middel van fancy-fairs en rommelmarkten en door  middel van gulle giften van sponsors,  geld in te zamelen voor de aanschaf van de AED apparaten.  Een  woord van dank  is dan ook op zijn plaats voor deze inzet  en voor de giften van inwoners en van sponsors van de voormalige gemeenten Wieringermeer en Wieringen.

De overgedragen apparaten plus kasten blijven op dezelfde adressen  hangen. Voor het netwerk van vrijwilligers per apparaat verandert er niets door de overdracht van de AED apparaten.

De stichting AED Hollands Kroon is nu verantwoordelijk voor het beheer en het onderhoud van deze kasten.

De stichting AED Wieringen/Wieringermeer blijft bestaan  en richt zich nu  op voorlichting en ondersteuning bij AED trainingen (+ reanimatie volwassenen, kinderen en baby ’s ).

Op onze website, http://www.stichting-aed.nl, vindt u alle informatie en een rechtstreekse link naar een instructeur.

Gemeente Hollands Kroon beschikt  zo voor de toekomst  over  voldoende  deskundigheid en  ondersteuning voor de instandhouding van een adequaat  AED netwerk.